Best Value Procurement (BVP) is een visie en werkwijze voor inkopen en aanbesteden. Deze visie stelt de prestatie van marktpartijen centraal, niet de prijs. Dit is een andere kijk op inkopen en aanbesteden dan momenteel gebruikelijk is. Deze effectieve aanpak laat een organisatie focussen op het verkrijgen van de hoogste waarde en vervolgens pas kijken naar de prijs. Best Value Procurement wordt momenteel omarmd door veel inkoopprofessionals in de publieke sector. Velen zijn van mening dat BVP leidt tot meer efficiency, betere projectresultaten en meer tevreden opdrachtgevers en opdrachtnemers. Tijdens dit seminar informeren wij u over wat BVP is, wat het voor uw organisatie kan betekenen en welke veranderingen deze methodiek met zich mee brengt aan zowel inkoopzijde als aan verkoopzijde. We presenteren een tweetal cases vanuit zowel de inkoop- als de verkoopzijde. Onder de inspirerende begeleiding van Marco Gianotten (Giarte) wordt een dialoog gevoerd waarin een aantal facetten van BVP de revue passeert. 

BVP: een last of een zegen?  Introductie door Marco Gianotten
Daniëla Verheul, Auteur van het boek Prestatieverkoop
Case: BVP vanuit de verkoop, Niels Verlaan, Fujitsu